حمایت ویژه از استارتاپ‌ها ضرورت دارد

حمایت ویژه از استارتاپ‌ها ضرورت دارد
به گزارش روابط عمومی خانه استارتاپ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، عباد الله کامکار در بازدید از دفتر توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کار فاوا اظهار داشت: با توجه به مرکز فاوا در استان، امیدواریم به زودی شاهد نتایج خوب و پیشرفت بیشتر استان در حوزه فناوری اطلاعات باشیم که این امر تنها با جدیت و تلاش بیشتر میسر است. 
 
وی با اشاره به وسعت فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد: استان البرز دارای جایگاه و پتانسیل بسیار خوبی در این عرصه است و همکاری نهادها و دستگاه ها در به ثمر رسیدن طرح ضروری است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابعبا بیان اینکه حمایت از تیم های جوان (فاوا) در استان مورد استقبال است؛ افزود: به هوش و توان جوانان ایرانی ایمان دارم و معتقدم پتانسیل خوبی در اختیار جوانان است.
 
وی افزود: جایگزینی فرهنگ کارآفرینی و خوداشتغالی به جای پشت میز نشینی و مدرک گرایی در راستای تغییر و اصلاح فرهنگ کار از وظایف اساسی است.
 

لزوم راه‌اندازی مراکز شتاب دهی در البرز/توسعه خانه استارت آپ‌ کرج


معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در گزارش اجمالی از فعالیت‌های انجام شده در مرکز را دادند سپس نماینده گروه ها به توضیح  مطالبات استارت آپ در استان از جمله؛ ترغیب دانشگاه ها به مشارکت با این حوزه ؛ سیاست های حمایتی و تشویقی برای مدیران دستگاه های اجرایی جهت توجه به موضوعات استارت آپ، برگزاری کارگاه های جذاب آموزشی با مفاهیم جدید برای مدیران دستگاه های اجرایی (ارائه آسانسوری، نوآوری باز، صادرات...)، تشکیل کمیته ای جهت تسهیل در فرآیند اجرا، حضور افراد صاحب ایده در جلسات کارگروه های استان به منظور مشارکت نخبگان وجوانان درتصمیمات شهری پرداختند.
سپس محمدی مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت به نقش مهم استارت آپ ها تاکید کرد.
در این دیدار دوستانه، مشکلات و خواسته های تیم ها مطرح و مقرر شد استانداری البرز تعامل بیشتری با این مرکز داشته باشد.
 
گفتنی است در حال حاضر بیش از ۶۰ تیم استارتاپی در اکوسیستم شهر کرج مشغول فعالیت هستند و خانه  استارت‌آپ کرج در نظر دارد تا به منظور توسعه فرهنگ استارت‌آپی، هم‌آوردگاهی ایجاد نماید تا بازیگران اصلی این اکوسیستم که کسب‌و‌کارهای نوپا هستند در آن رشد کنند. رویداد تریبون استارت‌آپی تمرینی از این قبیل برای استارت آپ‌هاست تا در مقابل مدیران ارشد شهری ارائه دهند و مدیران نیز با فرهنگ کارآفرینی استارتاپی بیشتر آشنا شوند. اولین رویداد معرفی تیم های استارت آپی در تاریخ 3 مهر 97 در سالن ابن سینا تالارنژاد فلاح برگزار شد.خانه استارتاپ محیطی است که افراد با کمک مشاوران و محققان تشکیل تیم داده و ایده های خود را به پدیده و پدیده را در مراحل شتاب دهی به ثروت تبدیل خواهند کرد.

نوشته شده توسط محمد فولادی
در تاریخ 21 مهر 1397
برچسب‌ها:

عباد الله کامکار

فاوا

شهرداری کرج

استانداری البرز