گام نخست آغاز به‌کار مرکز نوآوری کرج برداشته شد

گام نخست آغاز به‌کار مرکز نوآوری کرج برداشته شد

امروز با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس کمیته امداد امام خمینی، شهردار کرج و جمعی از مسوولین این شهر، مرکز نوآوری کاج (کارآفرینی اجتماعی) آغاز به کار کرد.

این جلسه به منظور تبادل تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی ریاست جمهوری، کمیته امداد امام و شهرداری کرج برگزار شد.در این تفاهم‌نامه مقرر گردید تا معاونت علمی هزینه بازسازی بنا را تقبل کرده و شهرداری کرج نسبت به تجهیز و حمایت از این مرکز اقدام نماید.

محمد مهدی رحمانی مدیر مرکز نوآوری کاج (کارآفرینی اجتماعی) با اشاره به گفته محمد یونس برنده جایزه صلح نوبل و سرشناس‌ترین کارآفرین اجتماعی گفت: برای زدودن فقر از جامعه باید دو هدف اصلی داشت، یکی آگاه‌سازی مردم و ارائه دانش مفید و دادن امید به آنها. 

گام نخست آغاز به‌کار مرکز نوآوری کرج برداشته شد

در این مرکز تلاش می‌شود با توانمندسازی علاقمندان و خانواده‌های کم‌برخوردار، استارتاپ‌هایی شکل گیرند که علاوه بر کسب منفعت برای بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها، اثری اجتماعی نیز داشته باشند. مبارزه با فقر، آلودگی هوا، ترافیک، مدیریت پسماند، حمایت از حوزه مادر و کودک، کودکان کار و غیره از جمله تلاش‌هایی است که بنیاد کاج به صورت نظام‌مند در آن فعالیت خواهد داشت.


نوشته شده توسط محسن راعی
در تاریخ 14 آذر 1398
برچسب‌ها:

مرکز نوآوری کاج

کارآفرینی اجتماعی