معرفی کتاب: در جستجوی برتری

معرفی کتاب: در جستجوی برتری

کتاب در جستجوی برتری اثر تام پیترز و رابرت واترمن است. تام پیترز به مدت هفت سال مشاوره شرکت مکنزی بوده و آنچه که در این کتاب آمده عموما از ارتباطات شکل گرفته و تجارب وی در این شرکت ایجاد شده است.

این کتاب به تحلیل ویژگی‌های شرکت‌های موفق پرداخته و در هفت حوزه مهم آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد. استراتژی، ساختار، سیستم‌ها، سبک، ارزش‌های مشترک، نیروی انسانی و مهارت‌های موجود در هر سازمان از جمله موارد اساسی هستند که تام پیترز و رابرت واترمن بر اساس آنها شرکت‌ها بررسی نموده‌اند. برخی از هشت ویژگی برتری که این دو محقق در بررسی شرکتها به دست آورده‌اند شامل این موارد می‌شود:

شرکت‌های موفق اهل اقدام هستند: آنها تنها به فکر نظریه و تحلیل صرف نیستند. در برخی موارد هم که مطمئن نیستنند تئوری خود را به صورت آزمایشی در بخشی کوچک انجام می‌دهند و بعد از تحلیل از نتایح به دست آمده تصمیمات بزرگ‌تری خواهند گرفت.

 

به کارمندان تفویض احتیار می‌دهند: پیترز و واترمن بیان می‌دارند که شرکت‌های موفق به کارمندانشان آزادی بسیار زیادی در انجام کارها می‌دهند. این آزادی چنان است که احساس نمی‌کنید در حال کار در یک ساختار بزرگ هستید.

 

 

 

 


نوشته شده توسط محسن راعی
در تاریخ 27 دی 1397
برچسب‌ها:

تام پیترز

استراتژی

کارآفرینی

معرفی کتاب