معرفی تیم‌های استارتاپی: تیم هابتک

معرفی تیم‌های استارتاپی: تیم هابتک

سلام امروز میخوایم بریم سراغ تیم هابتک ، هم بنیانگزاران تیم هابتک آریا نظرعلیزاده و عرفان گودرزی اند که الان تو خانه استارتاپ مستفرهستند.

هابتک یک گروه بازی سازیه.

آریا چرا رفتی سراغ گیم ؟

با سلام خدمت شما آقای راعی و تمام شنونده های خانه استارتاپ ، خب گیم یه دنیاییه که به ما اجازه میده هر چیزی که تو دنیای واقعی نمیتونیم بسازیمش رو توی گیم بسازیم و ازش استفاده کنیم و این دقیقا نقطه جذابشه و از اونجایی که مشغله های مردم خیلی زیاد شده . بازی‌ها راه حل ساده و قابل دسترسی هستند برای مردم که به راحتی آرامش ذهنی و فکری پیدا کنند پس ما این مسئله را دغدغه ای برای ورود به دنیای بازی‌های دیجیتال پیدا کردیم.

عرفان از تو می‌پرسم گیمتون توی چه پلتفرمیه الان؟

به نام خدا منم عرض سلام دارم خدمت شما و شنوندگان عزیزمون ، عرض کنم خدمت شما که شروع فعالیت ما در حوزه گیم با پلتفرم‌های موبایلی بوده به خاطر اینکه بازه و جامعه آماری خیلی بیشتری نسبت به بقیه پلتفرم ها داره اما در آینده فکرهای خیلی بزرگ‌تری در سر داریم و ایده‌های بزرگتری رو به ثمر مینشونیم.

آریا الان چنتا گیم دارید؟

خب در حال حاضر 5  تا ایده نیمه آماده داریم که البته هنوز بررسی‌های تخصصی مارکتی و گیم دیزاینی روشون انجام نشده و چیزی هست که یک مقدار زمان بره ولی ما تمرکزمون رو گذاشتیم رو یک گیم و تا زمانی که این گیم رو به یه نقطه امن نرسونیمش رو هیچکدوم از ایده های دیگه کار نمی‌کنیم. 

کاملا منطقیه. عرفان میتونی یکم توضیح بدی در مورد گیمتون؟

ما در کل توی حوضه‌ای وارد شدیم که میتونیم یک بازی هیجان انگیز بسازیم تحت پلتفرم موبایل داریم و تو هر زمان و هر جایی که هستند میتونن از این بازی‌ها استفاده کنند که بخواید مثلا تایم استراحت و انتراک بین کلاس‌ها که دانشجوها دارن  تو مترو تو اتوبوس و حالا جاهای مختلف و ما این شرایط رو فراهم کردیم که بتونن با خانوادش و دوستانشون بازی و حتی در  لیگ هایی که طراحی کردیم رقابت بکنن. 

خیلی هم عالی.آریا میتونی بگی که داستان بازی تو چه محوری داره می‌چرخه ؟

خیلی ساده بخوام توضیح بدم فرض کنید چنتا گنج وجود داره که هر کدوم از دو کاربر انلاین بتونه گنج‌های بیشتری رو پیدا بکنه هم برنده گنج‌ها میشه هم برنده بازی میشه. به طور خلاصه بازی از چالش های تو در تو درست شده که البته یک مهندسی گیم دیزاین پیچیده ای پشتش خوابیده البته این برای کاربر خیلی سادست.

عرفان فکر میکنی مخاطباتون چه کسایی هستن؟

 بررسیهایی که ما انجام دادیم و مخاطب‌شناسی‌هایی که انجام دادیم میشه گفت افراد بین 15 تا 25 سال تقریبا 70 الی 80 درصد مخاطب های ما رو تشکیل میدن. و به این معنی نیست که خارج از این بازه سنی نتونن بازی ما رو انجام بدن. ولی ما تمرکز بیشترمون رو برای این بازه سنی گذاشتیم.

آریا آینده بازیتون رو چه جور می‌بینی؟

هر بازی یه عمر مفید داره ما فقط در این ایده پیش بینی میکنیم به مدت 2 الی 3 سال، سهم قابل توجهی از مخاطب های سبک بازیمون رو راضی نگه داریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نوشته شده توسط محسن راعی
در تاریخ 20 دی 1397
برچسب‌ها:

هابتک

عرفان گودرزی

آریا نظر علیزاده

بازی