استراتژی محتوای مناسب برای کاربر و موتورهای جستجو چیست؟

استراتژی محتوای مناسب برای کاربر و موتورهای جستجو چیست؟

استراتژی محتوا باید به ‌گونه‌ای باشد که هم کاربر را راضی نگه دارد و هم موتورهای جستجو به آن توجه کنند. ابتدا باید تعریفمان از استراتژی محتوا را مشخص کنیم:

 

هدف استراتژی محتوا ایجاد آگاهی و دیده‌شدن برند از طریق ترافیک است. این لزوما برای ما نرخ تبدیل ایجاد نمی کند اما قطعا به کاربر ما در مراحل مختلف قیف فروش کمک خواهد کرد.

 

هنگامی که ما با استراتژی محتوا فکر می کنیم باید حواسمان به کاربر و همینطور موتور جستجو باشد. یکی بدون دیگری وجود نخواهد داشت.

 

ممکن است محتوای بسیار مفیدی را برای کاربر ایجاد کرده باشید اما اگر محتوای شما در گوگل نیاید انگار که اصلا وجود نداشته است.

 

از سوی دیگر ممکن است محتوایی داشته باشید که برای موتورهای جستجو تهیه شده باشد اما ار برای کاربرتان مفید نباشد مصرف هم نخواهد شد.

 

به منظور طراحی یک استراتژی محتوای مناسب شما ابتدا باید:

 

مخاطب خود را بشناسید

در خصوص مخاطبتان تحقیق کنید. به داده های آنالتیک (گوگل آنالتیکس، اینستااینسایت، توییتر اینسایت و غیره) توجه کنید. چه کسانی به سایت یا شبکه‌های اجتماعی شما سر می‌زنند؟ کارشان چیست؟ به چه چیزی علاقمندند؟

 

محتوای خود را بشناسید

شما باید محتوای قبلی خود را ارزیابی کنید. کدام محتوایتان در صفحه اول سرچ گوگل می آید؟ کدام یک بیشترین یا کم‌ترین بازدید کننده را دارد؟ کدام یک از لینک‌ها مشکل دارند؟

مهم است که درک درستی از محتوای خود داشته باشید تا بتوانید آن را بهبود بخشید.

 

انواع محتوای مناسب کار خود را بشناسید

شما باید تشخیص دهید که چه محتوایی برای کار شما مفید است:

کتابهای الکترونیک، مطالعات موردی، پست‌های وبلاگی یا محتوای غیرنوشتاری از جمله مواردی هستند که بنا به نیاز شما باید تنظیم گردند.

مهم‌ترین مساله ایده است. ابتدا باید ایده شکل بگیرد و سپس به ماهیت و فرمت آن توجه کرد.

 

به شبکه‌های توزیع محتوای خود توجه کنید

از تمامی شبکه‌های توزیع خود از قبیل وبسایت، شبکه‌های اجتماعی و یا تبلیغات کاغذی خود بهره تمام ببرید. اگر بودجه کافی دارید به تبلیغات در فیسبوک، توییتر و اینستاگرام نیز توجه کنید.

 


نوشته شده توسط محسن راعی
در تاریخ 16 بهمن 1397
برچسب‌ها:

استراتژی محتوا

پرسونای مخاطب

موتور جستجو

محتوا