چهار نکته که یک کارآفرین باید بداند

چهار نکته که یک کارآفرین  باید بداند

مشغول انجام کاری شوید که در دوازده ماه بعد هم رشد یابد.

فارغ از کسب وکارهایی که در حال انجام اون هستید موارد زیر میتونه کمک زیادی توی کسب و کار شما داشته باشه. 

  1. طرح صد روزه

اینو اولین بار فرانکلین روزولت در سال 1930 طراحی کرد تا بتونه ابزاری برای ارزیابی میزان کاراییش باشه. این مدت شامل اهداف کوتاه مدت قابل دستیابی هستش. کارآفرینان هم باید اهدافشون رو برای صد روز بتونن بنویسن. این اهداف باید در راستای افزایش بازدهی شرکتشون باشه. این مدت دارای صد وظیفه است و نیازه که صاحبان کسب و کارها به مراحل و منابع مورد نیاز توجه کنند. این صد روز باعث میشه که کارآفرینان بتونن به اهداف دست یافتنی خودشون برسن و سال نو رو با انرژی مضاعفی شروع کنند. وقتی این صد روز شروع بشه شما به نیمه اردیبهشت رسیدین و اون وقتیه که کارآفرینان یا باید جشن بگیرن و یا باید در اهدافشون تجدید نظر کنن.

  1. ساماندهی

همیشه گفتن که ساماندهی اتاق کار باعث ساماندهی ذهن هم میشه. خب چرا نباید اینکار رو از اول سال جدید شروع نکرد؟ تمام اسناد بلااستفاده، ارائه ها، بروشور، کتاب، نمونه محصولات وفایل های قدیمی را از بین ببرید. هنگامی که فضای اطرافتون خالی شد برای یک فضای ابری اقدام کنید و اسناد مهمتون رو بذارین اونجا. این فضای ابری باعث میشه که همیشه به اسنادتون دسترسی داشته باشین و میتونین اونا رو پرینت بگیرین.

  1. تعدیل نیرو

خب برخی از نیروهاتون که از توانایی مناسب برخوردار نیستن رو باید تعدیل کنین. ممکنه این کار رو به تاخیر انداخته باشین اما باید بدونین که اونا برای سلامتی تجاری شرکتتون مناسب نیستن پس بهتره هر چه سریعتر اونها را اخراج کنید. این باعث میشه که به کارمندان سالم و موثرتون بیشتر توجه داشته باشین.

  1. افزایش قیمت کالا و یا خدمات

اگه نیاز به افزایش قیمت وجود داره بهتره که هرچه زودتر این کار رو انجام بدین. با توجه به بازار رقابتی تلاش کنین تا به یک قیمت معقول برسید و یادتون باشه که باید توجیه مناسبی داشته باشین. اگر متوجه شدین که افزایش قیمت حاشیه زیادی واستون ایجاد نمیکنه بهتره که به فکرش باشید.


نوشته شده توسط فرشته کریمی
در تاریخ 13 دی 1397
برچسب‌ها:

کارآفرینی

کارآفرین

رشد

کسب و کار