اولین گردهمایی جامعه استارتاپی البرز برگزار شد

اولین گردهمایی جامعه استارتاپی البرز برگزار شد

رحیم مولایی در در اولین گردهمایی فعالین جامعه استارتاپی البرز که دیروز سه‌شنبه 26 آذر در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد با اشاره به راه اندازی مرکز تسهیلگری در اتاق بازرگانی استان  اظهار کرد: این مرکز با اهداف مختلفی چون تعامل میان صنعت و دانشگاه، همکاری با مرکز علم وفناوری، گسترش فعالیت با شرکت‌های دانش بنیان و در نهایت تعامل با گروه های استارتاپی تشکیل شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به قانون بهبود کسب و کار، کسب و کارهای نوین را در استان پایه گذاری و ساماندهی کنیم تا اقدام موثری برای آیندگان انجام داده باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز اضافه کرد: در اتاق بازرگانی هم افراد با تجربه و هم افرادی با پشتوانه علمی فعالیت دارند و بدون شک با تلقیق علم و تجربه آنها می‌توان با سرعت بیشتری در مسیر تحقق اهداف پیش‌بینی شده پیش برویم.

ابوالحسن قاسم پور مسئول خدمات تسهیلگری اتاق بازرگانی البرز و مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی البرز گفت: با تشکیل جامعه استارتاپی استان می توان به آینده توسعه علم و فناوری در البرز بیش از پیش امیدوار بود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد جامعه استارتاپی در کشور ادامه داد: علی رغم تلاش‌هایی که برای توسعه و رونق فعالیت های استارتاپی صورت گرفته، فعالان این حوزه شناخت کافی از هم نداشته و به صورت پراکنده فعالیت دارند.

این مسئول با بیان اینکه این گردهمایی زمینه آشنایی گروه‌های استارتاپی و تعامل بیشتر آنها با هم را فراهم می کند، توضیح داد: بدون شک برگزاری چنین رویدادهایی احساس تعلق را در جامعه استارتاپی استان بالا می برد و زمینه ساز تغییرات مثبت زیادی خواهد بود.

جامعه استارتاپی البرز

محمد مهدی رحمانی، دبیر جلسه و مدیر مرکز نوآوری کاج (کارآفرینی اجتماعی) نیز در این نشست از برکات این گونه جلسات صحبت کرده و به صحبتهای خانم رکسانا ورزا، مدیر فضای کاری مشترک استیشن اف اشاره نمود که می‌توان تنها با کنار هم آوردن کارآفرین‌ها، 90 درصد از مشکلاتشان را حل نمود. وی همچنین بیان داشت که درکنار هم بودن حتی با اختلاف نظر موجب بلوغ جامعه استارتاپی خواهد شد.

جامعه استارتاپی البرز

وی در قسمتی از سخنانش به لایحه بودجه سال آینده کارخانه‌های نوآوری باز به مبلغ 50 میلیون یورو اشاره کرد و بیان داشت باید بتوان طبق برنامه‌ای مدون و  با اتحاد با یکدیگر از این منابع حداکثر استفاده را برد.

آقای رحمانی به توان بالقوه استان کرج در گردآوری فرصتهای کارآفرینی اشاره نمود و بیان داشت که شرکتهایی مانند زرماکارون و ماموت در کنار توان البرز در صادرات میوه و همینطور فرودگاه پیام می‌توانند بعدی چندگانه به این استان بدهد.

جامعه استارتاپی البرز

وی در پایان به این نکته اشاره داشت که بهترین نوع همکاری با دولت این است که فضاها به صورت رایگان از این نهاد گرفته شود و بخش خصوصی آنها را اداره کند و از بودجه حمایتی معاونت علمی نیز بهره بگیرد.


نوشته شده توسط محسن راعی
در تاریخ 28 آذر 1398
برچسب‌ها:

جامعه استارتاپی

استارتاپ

خانه استارتاپ